Hubnuti a diety: Hubnutí

Nosíte nějaká ta kila navíc a právě jste se rozhodli pro radikální hubnutí? Člověk nabere někdy dost rychle a stejným tempem by chtěl i zhubnout. I přes dlouholeté snahy odborníků na výživu a různých zaručených výzkumů na snižování nadváhy, nefunguje univerzální prostředek, který by zaručil účinné hubnutí úplně každému.

Jestliže se rozhodnete hubnout, měli byste si vybrat správnou dietu, která je vyvážená a nezakládá se na převaze jednoho druhu ovoce a jiné potraviny. Různé bramborové, banánové, jablečné, citrusové diety jsou jednotvárné a po skončení velmi brzy dochází k jo-jo efektu, tudíž k navrácení shozených kilogramů. Chcete zhubnout? Proč k tomu nevyužít slevy?

Popularitu si získala i tukožroutská polévka neboli zelňačka na hubnutí. Ačkoliv jsou prokázány kladné účinky během této diety, ládovat se polévkou několik dní je příliš pracné, protože tělo přestane mít na stále to samé chuť. Navíc zase jde o jeden druh stravy.

Dieta – dělená strava

Účinnou pro hubnutí je tzv. dělená strava, která se zakládá na rozdělení jídla na živočišnou (bílkoviny, tuky) a na rostlinnou (sacharidy) stravu. Při tomto hubnutí musíte zcela změnit svůj životní styl a počítejte s tím, že jakmile se rozhodnete vrátit ke standardnímu jídlu, váha půjde zase pěkně vzhůru. Raději zapomeňte na známou Atkinsonovu dietu, při níž nezíská tělo dostatek vitamínů nebo na bezuhlovodanovou, při které je tělo brzy unavené a slabé. Ani u diety podle krevních skupin není výsledek nijak zaručen.

Hubnutí by mělo být především zdravé a pohodové, doplněné přiměřenou dávkou pohybu. Jen tak se dočkáte zajímavých výsledků s trvalejším charakterem.

Je důležité se netrápit, když se někdy nezadaří a svou dietu porušíte něčím zakázaným. Občasné uklouznutí tělo určitě zvládne, a když vám bude připadat, že to skutečně nejde a budete mít z pocitů viny těžkou hlavu, přidejte více pohybu a malý přestupek je rázem vynulován.

Hubnutí není žádná věda

stevepb / Pixabay


Reklamní blok
Nákup pro zdraví